Saturday, February 20, 2010

LET'S THIINK ABOUT IT


“....lakukan lebih dari apa yang perlu anda lakukan. Barulah anda mempunyai nilai diri yang tinggi.”
“…bertanyalah sebanyak mungkin, kerana anda mahu sesuatu itu betul apabila pertama kali anda melakukannya.”“….harapkan kesempurnaan tetapi jangan anda mengharapkan bahawa ia akan berlaku dengan sendirinya. Pastikan anda teliti ketika anda melakukan sesuatu.”

“…everyone knows about success,BUTthey do not want to talk aboutsuccess, because beneath successcomes a lot of hard work.”
ADAKAH ANDA SUDAH BERSEDIA UNTUK MENCIPTA KEJAYAAN BUAT DIRI
ANDA ???
  • Bersungguh-sungguh untuk mempelajari ilmu pengetahuan.
  • Bersedia menerima dan menginsafi kenyataan hidup.
  • Bersedia menerima tanggungjawab sama ada setelah anda mencapai kejayaan atau kegagalan yang akan berlaku.
  • Bersedia untuk bekerja lebih masa untuk mencapai kejayaan.


BERANI adalah sifat yang paling mulia pada diri seorang manusia. BERANI adalah jiwa yang tenang dan hidup. BERANI adalah tenaga yang akan menghadapi siang sebelum tibanya malam. BERANI adalah kehidupan sebenar malahan nyawa anda sendiri. Anda telah dilengkapi dengan sifat ini supaya impian akan dapat ditukarkan menjadi kenyataan.

Apa yang penting, anda mesti mengakui bahawa kehidupan anda hari ini bukanlah kehidupan yang telah berlalu. Sekiranya anda masih percaya pada keadaan masa lalu, bererti itulah pembentuk keadaan anda pada hari ini. Akan terpahat di pemikiran anda bahawa esok anda akan tetap menjadi seorang manusia yang serupa.


Kita semua serupa. Yang berbeza hanyalah tindakan kita. Saya telah mula bertindak tetapi anda masih belum bergerak.

No comments:

Post a Comment